Život je otevřená betaverze

Zveřejňujte nedokonalé výstup

Dokonalost neexistuje. A náš perfekcionistický mozek si může říkat, co chce. Při vytváření výstupu, ať už je to text, foto, video, podcast nebo cokoli dalšího se zaměřte jen na to, aby byl srozumitelný. Pokud dokážete svému čtenáři předat pochopitelné sdělení, máte napůl vyhráno.

K tomu vám pomůže:

  1. Držte se kreativního checklistu
  2. Tvořte pro konkrétního člověka
  3. Postupujte podle obrácené pyramidy
  4. Následujte směr nastavený v elevator pitchi

Nezabývejte se detaily. Pokud výsledek dává smysl jako celek, a nejsou v něm místa, která by byla vyloženě nepochopitelná, vypusťte ho ven.

Pokud z něj máte špatný pocit, pošlete jej nejprve kamarádovi, který je k vám upřímný. Klidně se ho (jí) zeptejte konkrétně na části, které vám nesedí. Pokud vám je potvrdí, máte na čem pracovat, pokud ne, znamená to, že jste přehnaně sebekritičtí.

Důležité je, se nenechat pocitem nalákat do spirály nekonečného přepisování někde v koutku. Když jednou máte ucelený výstup, tak samotářské přepisování vás už daleko nedostane. Běžte mezi lidi a jděte si pro Ne. Protože nikdo nejsme dokonalí a konflikt je nejlepší nástroj pokroku.

Rada na závěr. Pokaždé než začnete psát, věnujte pět minut čisté pozornosti tomu, abyste si uvědomili, že pro vytvoření velice dobrého sdělení máte vše, co potřebujete. Rozumíte svému čtenáři. Víte, co chcete sdělit. Máte osnovu a checklist, které vás udrží v kurzu. Umítě a nebojíte se říct o zpětnou vazbu. Máte vše, co potřebujete, abyste to zvládli. A vy to zvládnete. Jinak byste se nedostali až sem.

Akční kroky:

  • Následujte směr nastavený v elevator pitchi
  • Tvořte pro konkrétního člověka
  • Držte se kreativního checklistu
  • Postupujte podle obrácené pyramidy

icon
image

Martin Skřivánek

Věřím, že marketing může pomáhat a být jednoduše dostupný pro každého. Vytvořil jsem Slow marketing, autentický a minimalistický marketingový směr nejmenšího odporu a největší radosti.

© Martin Skřivánek 2022