Online značka za cenu víkendu na horách? - Slow challenge

Slow challenge - jde vytvořit značku za cenu víkendu na horách?

Nová značka za cenu víkendu na horách

Tvorba online značky s chytlavým názvem, logem a webovými stránkami vás může stát cokoli od čtyřiceti do pěti set tisíc. Nebo ne? Dal jsem si výzvu, že vytvořím brand za cenu víkendu na horách. Pro jednoho.

Grafik, kodér, copywriter. Tři lidé, které potřebujete, abyste svůj projekt mohli pustit online. Grafik vám vytvoří logo, copywriter vymyslí název a napíše texty na webovou stránku, kodér vytvoří webové stránky, portfolio, nebo blog na míru. A pak by bylo fajn mít fotografa, experta na sociální sítě, business konzultanta ... Pokud chcete profi výstup, připravte si nejméně dvěstě padesát tisíc a půl roku času. Nebo si můžete logo objednat na Upworku, stránky si nechat udělat od syna známé, který je šikovný přes počítače a texty si napsat sami ... a připravte se na velké zklamání.

Rychle a vědomě

Udělej si sám

DIY - Slow marketing edition

Mám nápad, ale tak dlouho se mi

A co když na to prostě takové peníze nemáte? Co když si nejste jistí, že se váš nápad chytí? Nebo chcete být online za dva týdny?

Pořadí článků: 1. Nastavení challenge 2. Design projektu - o tom, jak vznikl nápad na Slow marketing z podcastu o mé značce - jak nadesignovat řešení, které odpovídá na konkrétní problém → Lean canvas 3. Tvorba názvu 4. Logo - hledejte inspiraci, kde vám je příjemné - zkuste převzít myšlenky ostatních (z jiných odvětví) a promítnout je do vašeho návrhu - používejte styl, který vám osobně je příjemný → autenticita 5. Blog/ web - používejte ready-to-use řešení - postupně vylepšujte, když vidíte, že má projekt ohlas 6. Sociální sítě - používejte jen ty sítě, které vám jsou příjemné používat - vsaďte na silný vizuál

"To mý umčo mě pořád baví, dokážu si u něj krásně vyčistit hlavu a mám radost z výsledku. Ale poslední dobou cítím, jako bych tvořila ve vzduchoprázdnu," říká mi kamarádka po telefonu a já najednou vím, jak se cítí.

📢
Ve tvoření podle sebe a pro sebe je spousta svobody. Nakonec vždycky přijde okamžik, kdy to přestane dávat smysl.

"Chtěla bych začít tvořit pro lidi, možná si časem otevřít výtvarnou dílnu, nebo vést kurzy arteterapie," dodává. Ještě chvíli si povídáme, já nejasně naznačím, že mě možná napadlo, jak jí můžu pomoct, a zavěsíme. Sedám k počítači a dávám dohromady myšlenky, které jsem nosil v hlavě už dlouho. Protože najednou dávají smysl.

Rozpočet máte? A mohl bych ho vidět?

Říká se, že věci se dají dělat levně, nebo dobře.

V marketingu se pohybuju (dělám) posledních třináct let. Z toho posledních pět tvořím online značky. Vymýšlím názvy a slogany. Hledám prodejní argumenty. Vytvářím tón značky a její propagaci.

V týmu s profesionálním grafikem, UXákem a kodérem vám vytvoříme značku, která bude skvělá. Dejte nám rozpočet pár set tisíc a vaši zákazníci vám budou děkovat roky. Je to balet.

"A vytvoříš celou značku za cenu víkendu na horách? Pro jednoho?"

Už víc než rok nosím v hlavě nápad na marketingový přístup, který pomůže hlavně lidem v začátcích. Těm, kteří ještě neví, jestli je jejich záliba může uživit. Je minimalistický a okamžitě použitelný. A je s ním sranda. Jmenuje se Slow marketing.

Ale co kdybych nebyl marketingový profík, měl omezený rozpočet a byl na to sám. Dá se to? Pojďme to zjistit. Slow challenge.

Zadání závodu

Cílem je vytvořit minimalistickou online značku, která bude okamžitě použitelná, a kterou budu dále rozvíjet. Otestuju si na ní, jestli je můj nápad životaschopný.

Cenu víkendu na Českých horách jsem od oka odhadl na pět tisíc korun. Za tuto částku pořídím název, doménu, logo, web a sociální sítě. Mám tedy setinu rozpočtu, se kterým běžně pracujeme.

icon
Nic není zadarmo Slow challenge může vypadat jako magický "hack", se kterým vše pořídíte okamžitě a téměř zadarmo. Nenechte se zmást. Čím levněji něco chcete udělat tím více času, nebo zkušenosti musíte investovat. Jsou to spojené nádoby.
Infografika
Když zmenšíte jednu část musíte zvětšit ostatní.
Když zmenšíte jednu část musíte zvětšit ostatní.

Cenu víkendu na Českých horách jsem od oka odhadl na pět tisíc korun. Za tuto částku pořídím název, doménu, logo, web a sociální sítě. Mám tedy setinu ideálního rozpočtu.

Budu používat nástroje, které jsou jednoduše použitelné a (téměř) zadarmo.

Téma: Značka za víkend na horách

konflikt: můžeš to udělat dobře (min. 150 tisíc) x nebo špatně = levně

perex

  • máte koníček, práci snů, kterou děláte po večerech
  • chcete o ní dát vědět ostatním → jdete online
  • blok - potřebujete hodně peněz → ale je to pravda?
  • dá se online značka vytvořit za cenu víkendu na českých horách?

= Slow challenge

Online značka - instagram, facebook, web, blog = online značka - všechno, kde komunikujete se zákazníkem (pasivně, aktivně)

Slow marketing

  • jednoduše neznamená blbě
  • místo peněz investujete čas
  • nástroje, které máte po ruce - papír, tužka, online nástroje zdarma, lidé kolem vás
  • "Kupte si rybu a budete sytí na den. Naučte se rybařit a jste sytí do konce života." mantra udržitelnosti
  • marketing a projekt rostou společně - Marketing je test vašeho projektu v reálném světě - marketing je test vašeho businessu, zjistíte, co lidé chtějí a změníte svůj bussiness a tak dále
  • značka je o lidech - o vytvoření kmene skalních zákazníků, reciprocita, sdílení, pomoct jim, aby pomohli oni vám - to je základ štěstí → "Happiness is contribution to others"

= Slow marketing

Slow challenge

Na papíře to vypadá dobře, viďte? Abych vám ukázal, že postupy Slow marketingu jsou použitelné vytvořím na jejich základě samotný Slow marketing.

Mým cílem je zveřejnit projekt ve stádiu funkčního prototypu. Potřebuji s ním jít co nejdříve mezi lidi, abych otestoval, jestli mé myšlenky jsou pochopitelné a použitelné pro ostatní.

Postup iterací - infografika
image

Zatímco klasický postup vypadá takto:

image
image

  • popisuji na tvorbě Slow marketingu
  • pravidla:
    • na základě postupů Slow marketingu
    • za užití volně dostupných nástrojů
    • nejjednodušším možným způsobem - 1 hour rule
  • cíl:
    • vytvořit funkční veřejný prototyp → zjištuji, jestli projekt funguje aniž bych dal do projekty desítky, stovky tisíc
    • předávat Slow mrkt udržitelným, minimalistickým a funkčním způsobem
  • pořadí:
    • projekt plán
    • název
    • logo
    • web
    • sociální sítě

první draft

Začít podnikat na internetu je snad nejlevnější start podnikání vůbec. Jestli to chcete udělat pořádně, měli byste v prasátku najít minimálně sto padesát tisíc. Nebo ne? Vzal jsem pár tisíc a šel jsem založit naprosto minimalistickou značku - Slow marketing.

Pro založení nové online značky potřebujete dvě věci - hlavu otevřenou novým nápadům a peníze. Nové nápady, abyste se odlišili od konkurence a peníze, abyste zaplatili někoho, kdo vám udělá logo, vymyslí název, slogan, natextuje webovky a někoho, kdo vám je nakódí. Vyvolávací cena stopadesát tisíc.

online značka = nové nápady + peníze

A pak tady je vedení sociálních sítí, profi fotky, reklamy na internetu, SEO optimalizace ... Na to padne cokoli, co vám ještě zbylo. Nevím, jak pro vás, ale mně to moc levné nepřipadá.

Takže co? Vykašleme se na to, necháme si naše nápady v šuplíku, naši práci snů jenom jako koníček na dobu ... já nevím, třeba až děti odrostou?

Rozpočet máte? A mohl bych ho vidět?

[odstavec o tom, že se to dá dělat dobře, nebo levně]

V marketingu se pohybuju (dělám) posledních třináct let. Z toho posledních pět tvořím online značky. Vymýšlím názvy a slogany. Hledám prodejní argumenty. Vytvářím tón značky a její propagaci. ... A upřímně, celkem se nudím.

Marketing samotný nedává moc smysl, pokud nepomáhá reálným lidem. [věta] Proto jsem začal konzultovat marketing volnonožců, umělců, koučů a začínajících projektů. Odměnou pro mě je obrovské naplnění, [věta] každý jeden projekt je tak jiný, jako každý člověk, který za ním stojí. A také jsem lépe pochopil reálnou situaci těchto ____. Tady už se nepohybujeme ve statisícových rozpočtech na marketing. Každá tisícovka musí být investována efektivně. Každý neuvážený post na sociálních sítích může poškodit dobré jméno.

Umím vytvořit značku v týmu několika špičkových profesionálů, za užití sofistikovaných metod a špičkových technických řešení. Brnkačka.

V týmu s profesionálním grafikem, UXákem a kodérem vám vytvoříme značku, která bude skvělá. Dejte nám rozpočet pár set tisíc a vaši zákazníci vám budou děkovat dalších několik let. Je to balet.

"A vytvoříš celou značku za cenu víkendu na horách? Pro jednoho?"

Ale co kdybych nebyl marketingový profík, měl omezený rozpočet a byl na to sám. Dá se to? Pojďme to zjistit. Už víc než rok nosím v hlavě nápad na marketingový přístup, který pomůže hlavně lidem v začátcích. Těm, kteří ještě neví, jestli je jejich záliba může uživit. Je minimalistický a okamžitě použitelný. A je s ním sranda. Jmenuje se Slow marketing.

Slow marketing

Kdybych vám řekl, že vám stačí papír a tužka, pár online nástrojů, které jsou zadarmo, a tahat rozumy ze známých otázkami typu: "Přijde ti to zajímavé?", "Koupil by sis to?", "A proč ne?". Nevěřili byste mi, viďte? To je dobře, v opačném případě bych už nemusel napsat ani řádku.

To je dobře znamená to, že máte povědomí o klasickém marketingu. A to se vám budu snažit změnit.

Slow challenge

Nedávno jsem potkal tvůrce levných webů, který do tvorby svého prodejního webu investoval několik set tisíc. Hádám, že Monthy Pythoni by se bavili stejně dobře jako já.

Mám rád Mothy Pythony a tímhle To mě pobavilo hodně. Mám rád absurdní humor.

[věta]

A pak jsem se zeptal sám sebe: "A co ty? Vytvoříš celou značku za cenu víkendu na horách? Pro jednoho?" A Slow challenge byla na světě.

Pravidla závodu

Cena víkendu na českých horách jsem pro kohokoli jiného, kdo neklepe kosu ve spacáku uprostřed lesa a nepochutnává si celý víkend na fazolích z konzervy a proteinových tyčkách určil na pět tisíc korun.

Jsem

Co se stane, když z rovnice škrneteme peníze?

Možná je

Slow marketing otevírá marketing vlastní značky téměř komukoli. A rovnou začínáme výzvou. Dá se vytvořit marketing online značky za cenu víkendu na horách? Pro jednoho?

Když sečteme cenu dopravy, ubytování, stravy a večerního popíjení jsem na 5000 Kč pro jednoho. To není žádná velká cifra. Ale když se podíváme do marketingových vod je situace naprosto jiná. Ceny marketérů, tvůrců webů, grafiků, designérů log a dalších profesí, které byste možná potřebovali u tvorby své značky začíná od 400 Kč za hodinu a končí hrubě nad 2000 korun.

Posledních třináct let se pohybuju v marketingu. Z toho posledních pět tvořím online značky. Vymýšlím názvy, slogany. Hledám prodejní argumenty. Vytvářím tón značky a její propagaci. Spolupracuji většinou se startupy a IT firmami. Spojuje je jedno. Jsou otevření novým nápadům a mají peníze. Obojího je pro vytvoření online značky třeba. A to hodně. Vytvoření