Nevyužité kusy

tady už ne

a já si nehraju, že jsem dokonalý. Dělám stejné chyby, jako všichni ostatní. Proto jsem

Protože i sebe lepší profesionál ztratí nadhled, když jde o jeho samotného.

Protože za čtrnáct let, kdy se pohybuji v marketingu bych nemohl o žádném marketérovi, prohlásit, že je mu

Protože je všichni máme v sobě v každém okamžiku a nedá se ří

A že ta laskavá jedna třetina chodí bez ustání světem a snaží se napravit škody, které Ego-brothers za sebou nechávají. A Slow marketing je jeho učení o radosti, laskavosti a pomoci ve světě, který křičí: “Podívejte se na mě, jak jsem úžasný!”, nebo se krčí v koutě a šeptá: “Bojím se, že nestojím za nic.”

Slow marketing je soustava principů, které ukazují jak propagovat sebe a své služby

Někdy si říkám, že lidi jsou strašní pitomci, když mě nechápou,” soptí Velké Ego a sedne si blíž k ohni. ”Měl bys mít víc pokory, ti lidé ví o životě daleko víc než ty,” řekne Malé Ego a napodobí pokornou úklonu. ”Pche! Nýmandi! Nic neumí! Zato já na co sáhnu, tak je skvělé!” odsekne Velké Ego. Pohrdavě se podívá na svého společníka a dodá:”Však se na sebe podívej! Ušpiněný plášť, nohy máš tak křivé, ksicht rozplácnutý, meč jsi někde prodal za trochu kořalky…. Někdy nechápu, proč se s tebou zahazuju.” Malé Ego pokyvuje souhlasně hlavou:”Jsem odpudivý a nic dobrého si v životě nezasloužím, jsi velmi velkorysý, že se mnou ztratíš tu a tam pár slov, i když nejsou moc přívětivá. Co se tvého meče týká, je tak rezavý, že by nerozkrojil ani kousek měkkého sýra.” Ti dva by se takto dohadovali dlouho, ve skutečnosti to byla jejich oblíbená kratochvíle od doby kdy měl svět tu smůlu, že se naučili mluvit. Byli to bratři. Ve stínu dál od ohně se pohnula postava třetího pocestného, na kterého úplně zapomněli. Teď si stáhl kapuci a pronesl klidným hlasem: “Ctnostný je člověk, pokud jeho myšlenky, slova a činy jsou v souladu.” Bratři jen vyvalili oči v úžasu. Před nimi ozářen plameny seděl Mistr Slow.

Co kdybych vám řekl, že marketing je ze dvou třetin ego a ze třetiny dobrý záměr? Všechny strach z nepřijetí, impostor syndrom, ale i přehnané sliby, syndrom “vím všechno nejlépe” a perfekcionismus jsou oblíbené kousky ega. Seznamte se Malé a Velké Ego, otřesná dvojčata. A že ta laskavá jedna třetina chodí bez ustání světem a snaží se napravit škody, které Ego-brothers za sebou nechávají. Uhodli jste, Mistr Slow. A Slow marketing je jeho učení o radosti, laskavosti a pomoci ve světě, který křičí: “Podívejte se na mě, jak jsem úžasný!”, nebo se krčí v koutě a šeptá: “Bojím se, že nestojím za nic.”

Velká trojka

Sabotéři a svatoušci. Knihy o seberozvoji jich jsou plné. Najdeme je od tvůrčích bloků, přes osobní finance až po milostný život. A vždycky jsou jenom dva proti sobě. Dobrý a zlý.

Spisovatel Steven Pressfield svého tvůrčího sabotéra nazval Rezistence, Maria Nemeth píšící o energie peněz pojmenovala nutkání víc utratit než vydělat Opičí mozek. Gabor Maté mluví o traumatech, které brání žít zdravé mezilidské vztahy. Nevím jak vy, ale já z toho mám vždycky pocit nějakého konfliktu. Právě jsem koukal hodinu na Youtube, místo abych psal, takže Rezistence zase vyhrála. Jsem dva a je to duel. Vyhraju dobrý, nebo špatný já?

Proč že? Je snad svět černobílý?

Triády, jsou odpovědí na začarovaný kruh kolem toho, jestli jsme špatní nebo dobří. Protože najednou k rovině Já, přidám rovinu My a najednou se celá hra změní. Slow marketing je takových triád plný. Jednu jsme si už představili Malé Ego - Mistr Slow - Velké Ego. Když se zaměříme na My, všechny naše půtky o tom, jestli se v té chvíli chovám dobře, jestli prokrasatinuju, nebo odpočívám, jestli mě trápí imposter syndrom nebo narcissismus postrádají na významu. Do mixu se přidává někdo z venčí. Ideálně někdo na kom, nám záleží a komu záleží na nás. Brát své činy jako službu ostatním je nejlepší lék na boj sama se sebou. Zatím vám na tom asi nepřipadá nic divného. Tak to řeknu ještě jinak. Slow marketing se od ostatního marketingu liší tím, že se nazaměřuje výhradně na zájmy markétera - prodat, zviditelnit se, přesvědčit. Ale bere samotný marketing jako službu ostatním. je služba ostatním.

Bordel

To se moc pěkné poslouchá, ale dá se brát marketing jako prospěšnou činnost?

Dvě strany jsou opozice. Tři body tvoří rovinu. Na co spou

Tři body tvoří rovinu. Dva jsou pouhá opozice. Pokud se začtete do literatury, která řeší tvůrčí bloky, sebe sabotáže všeho druhu od osobních financí po milostný život vždy najdete jednoho viníka.

Pokora — Mistr Slow - Sebevědomí

Někdy mám pocit, že jsme ten seberozvoj pojali úplně blbě. Pokud jste se někdy setkali s komunitou volnonožců, tak osobní produktivita je téma, se kterým při žádné slezině nešlápnete vedle. Profi vyznavači vám na počkání řeknou, kolik hodin minulý týden prokrastinovali, jaký režim stravy zrovna drží, a kolik hodin v průměru naspí a jakou kvalitu spánku mají.

A na druhé straně máte Jacka Londona, Anthony Hopkinse, kteří bojovali s alkoholem. Mého oblíbeného filozofa Allan Wattse, který se uchlastal k smrti a přitom nechali lidstvu tolik skvělé práce, o které se mnoha jejich střízlivým vrstevníkům ani nezdálo. A takový Nietsche se dočista zbláznil, aby mohl napsat

Steven Pressfield říká ego fiškulísntví Rezistence, pro M. Mark a C.S. Pearson ,tvůrce marketingových archetypů je to Temná strana osobnosti, psycholožka Maria Nemeth mluví o Opičím mozku. Všichni vám řeknou, že je úplně normální je mít a že někdy v pravěku bylo hodně prima Opičí mozek používat, protože jste se vyhnuli sežrání, utopení, vyhladovění a dalším lahůdkám tohohle období znamého jako “Tři plus medvěd v jeskyni, deodorantu netřeba.”. Ale současně dodávají, že co bylo dobré pro pradědečka už pro nás dobré není. Jsme přece civilizovaní lidi, lidi!

Přijde mi, že autoři takových mouder nikdy neviděli fotbalového fanouška.

Daleko víc se e

Marketing je plný více méně divných zkratek - ROI, SEO, BR, a hraje si na něco, co není - věda. Neberte mě špatně, když máte společnost o několika stovkách zaměstnanců, musíte i do marketingu zavést velkou generalizaci, aby to znělo zajímavě pro vrchní vedení i pro tu pěknou kolegyni/ kolegu, na kterou chcete udělat dojem. Ale v marketingu malých projektů a osobních značek je situace úplně jiná. Racionalizace je tady víc na škodu.

Odpovědí jsou emoce. Vaše značka je založena na vaší osobě a na hlavně na vašich emocích. Pokud víte, čeho chcete dosáhnout a jak se u toho chcete cítit máte napůl vyhráno. Vím, co si myslíte: “Emoce patří do vztahu, do televize, ale ne do business plánu.”

A měli byste pravdu, kdybychom seděli v korporátu. Ale my právě budujeme vaši osobní značku a právě emoce je to, co nás propojí s vaším zákazníkem. Ukažte mu, co vám dělá radost, co vás trápí, o čem sníte. On(a) vám na oplátku řekne své sny. A odtud začínají kouzla, kterým ostatní říkají “šťastná náhoda”. Já tomu říkám Slow marketing.

Čtěte dále:

Plynout s proudem

autenticita

Jste výjimeční takoví, jací jste

Mýtus: Marketing má návod, který když budete slovo od slova plnit, uspějete.

Začínající marketéři se dělí do dvou skupin. Jedni slovo od slova kopírují jakoukoli marketingovou příručku, kterou si zrovna přečetli a ti druzí si myslí, že jsou geniální a že musí svou kreativitu dát na odiv tím, že budou dělat věci jinak, než ostatní. Rovnou nám tady řádí Velké a Malé Ego, tipnete si, který je který?

Ve skutečnosti nepotřebujete návod, jak udělat svůj marketing. Každý návod se soustředí jen na jeden způsob užití. Funguje v jedné oblasti, většinou jen pro jednu společnost, a v přesně vymezeném (a minulém) čase. Jinými slovy: Je hodně velká šance, že pro vás už fungovat nebude.

Co potřebujete je mapa. A možná ani ta ne. Potřebujete vědět, kam se chcete dostat, a jaké kroky k tomu udělat. Nikdo za vás ten krok neudělá a to je dobrá zpráva. Když půjdete sami, můžete si ohlídat, že budete

Nepotřebujeme se snažit nacpat do nějaké instantní formy. Neměli bychom. Ve snaze se zalíbit se

It is the time to face The Big Ego and evolve from it. In life as well as in marketing. Marketing suffers from selfie syndrome big time. It is all Me, Me, Me. “Look at me, ... I can do that… I’m the best because ….”

If it finally turns to the audience it is the language of oppression „You can be beautiful in just three weeks!“ „Buy AB and be the man who women love.“ With XYapp even your boss will fear you.“ In this atmosphere of false respect and lack, we’re creating a vicious circle. Just buy this and then all your flaws and problems will go away.

„Take the pill Neo and everything will be just fine.“

Enough of this. Enough of fake Instagram lives, offers better than reality, look-at-me style of marketing. It’s time to appreciate ourselves as we are. To add meaning and joy to what we’re doing. And to share it with others. To share authenticity and real appreciation. Because the real meaning is in contributing to others. It’s time to slow down. Slow marketing is here to bring back the real connection.

🚶‍♂️
Velké Ego
🚶‍♂️
Malé Ego

Pilíře Slow marketingu, která vyváží Ego:

„Marketing je tak trochu jako desková hra na hrdiny. Skočíte na políčko s obludou, obludu zabijete, banda trolů vás okrade v temném lese, dostanete nečekanou pomoc od pocestného, v bažině najdete zázračný meč a na konci uděláte akvizici princezny a půlky výrobního podniku.“ Potřebujete vědět, kam se chcete dostat, a jaké kroky k tomu udělat. Nikdo za vás ten krok neudělá a to je dobrá zpráva. Když půjdete sami, můžete si ohlídat, že budete

Nepotřebujeme se snažit nacpat do nějaké instantní formy. Neměli bychom. Ve snaze se zalíbit se

Authenticity: You are unique as you are

We don’t need to fit into some ideal ready-made image of ourselves. In fact, we shouldn’t. In an attempt to be liked we are neglecting those best qualities which make us who we are. The qualities for which other people are able to like us. The internet is full of teflon man and plastic women and super-successful companies. This race is already overcrowded. And there's no margin for error either. In an attempt to win there you need to sell your soul to the devil. Let’s pick another one, shall we? Your own.

If you’re running your own race you cannot lose.

And if you can’t lose why don’t you just enjoy the process? There’s no pressure to be perfect. To be always shinnying beyond belief. To be out-performing. In your own race, to be you is enough. Your race, your rules. What those would be? Why are you doing what you are doing? Check on your values, your why’s, and even your teenage dreams. Is there anything that makes you feel good inside? Maybe you just found your passion. Follow it.

Vision: Trust your vision

…and emotions behind it. What is making your vision so desirable? The emotion behind it. If we are true to ourselves we don’t want to accomplish something because of the goal itself, or social status. But because of how we are going to feel. Emotions are amazing. We don’t even need to reach the distant vision, we can transplant the emotion to this exact moment. Do you want to build a house to feel happy? Do you want to travel to feel adventurous?

Connect with that mental image, with feeling.

It will lead you in the desired way. Because vision is like a signpost pointing us in some direction. Trust it. Trust your emotion. Trust yourself.

Service: How can you serve others?

To serve is the core of any service. And yet a lot of entrepreneurs don't know how to serve their customers right. And the reason? You guessed it. The Big ego. If we think we know something we are making an unsolicited assumption. Our hypothesis can range from a visionary idea to a wish in the clouds. Do you want to take the risk? Even if the remedy is so simple?

Sometimes we are ashamed to ask. Sometimes we think that we know better.

"I know, that I know nothing,"

said Sokrates two thousand years ago. Still rings true today. Put your Big Ego aside and just ask: "How can I help you?"

Minimalism: You have everything you need to start

If you have a cellphone and laptop you are all set. You don’t need an expensive camera or pro studio equipment, or chatbot software if you are one-man enterprise. Neither you don’t need any sophisticated knowledge. The one-hour rule says: „If we need more than one hour to obtain hardware or learn a new skill it is an overkill. It’s just The Big Ego telling us, that we are not enough. Before you start shopping for expensive solutions check on yourself. Can I use my personal traits to help me out with this one? Maybe you can connect with people easily, maybe you’ve travelled the world, or you are an attorney who loves to sing. You can use even the most unrelated skills to make things happen. Are there any apps and tools you are using right now and enjoy using? Can you accomplish 80% of what you need with them? If the answer is yes, you have the perfect tool for you at the given time. Go for it. If not, there are dozens of free, or inexpensive solutions laying around in the real and virtual world. Grab one which will lead you to your desired destination in the most direct way possible.

Hint: Pen and paper are still unbeaten instruments for any creative endeavour.

Mindfulness: Take one step at the time

We don’t have to have it all sorted out. The truth is we never will. And that’s ok. There’s no perfect ever-after destination. point in which we’ll have it all sorted out. All there is, is just this exact moment. Make the most of it. We humans are orbiting around two basic needs - to be seen and to be understood. Not to be seen everywhere but in our authenticity. Not to be understood completely, but to be able to have dialogue (connect) with others. That’s the baseline.

Life is an open beta version of itself.

Create something, share it, learn from it. Repeat. Don’t strive for perfection. That’s The Big Ego creeping in. Strive for progress instead. It isn’t a struggle. It is evolution. Let’s evolve together. One step at a time.